Friday, July 15, 2011

Teka-teki lawak



Koleksi teka-teki lawak jenaka untuk hiburan kita.

Soalan:Kuih apa yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Jawapan: Kuih salah bikin.

Soalan:Binatang ape power Karate?
Jawapan: Kuda belang.Cube kira brape black belt dia ade.

Soalan:Siape yang menemukan dompet kulit?
Jawapan: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

Soalan:Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Jawapan: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

Soalan:Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Jawapan: Pembohong...

Soalan:Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Jawapan: Usus

Soalan:Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Jawapan: Kutu rambut

Soalan:Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Jawapan: Neneknye si katak
 

Soalan:Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Jawapan: Sbb lelaki ni kan 'buaya'

Soalan:Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Jawapan: - Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'
               - Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

Soalan:Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Jawapan: Dua-dua tak kenal korang...hehe

Soalan:Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Jawapan: Tukang gali kubur

Soalan:Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Jawapan: Tahi hidung

Soalan:Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Jawapan: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

Soalan:Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Jawapan: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

Soalan:Gajah terbang dengan ape?
Jawapan: Dengan susah payah......


Teka-teki lawak dengan jawapan yang menceriakan hari kita. Jom baca artikel  Teka-teki Wheel of Fortune diselesaikan dengan satu huruf petunjuk.

41 comments :

Anonymous said... Reply to comment

i sure about this

Anonymous said... Reply to comment

bagus

nurin hayani said... Reply to comment

banyak banyak haiwan haiwan ape yg jual kuih
banyak banyak haiwan haiwan ape yg jual pizza

lenny malina said... Reply to comment

i like this funny....it can make me happyyyy!!!!!!!!!!!!!\

Anonymous said... Reply to comment

best btol lah.. tergelak2 masa baca.. lucu sangat..

Khalifah Nurin said... Reply to comment

betul tu.............

Anonymous said... Reply to comment

aq suke btol ngan teka -teki niyh .... x de yang lawak lagi errr ... huhuhu .. :)

Anonymous said... Reply to comment

g00d!!!

Norashiqin Kamaruzaman said... Reply to comment

hahah, hiburn sat =)) hheehe lawak2...

salam ramadhan =)

afifah saja said... Reply to comment

i like it

Anonymous said... Reply to comment

hahaha..........hehehe.........

Anonymous said... Reply to comment

suka.... tapi sebahagian mmg dah baca drp majalah2 dan fb...hihihi....cari lagi teka-teki yg menarik.... :)

Topup Murah said... Reply to comment

:)

Anonymous said... Reply to comment

kalau kapal terbang terhempas, masuk dlm gua. kluar kt mana?

Anonymous said... Reply to comment

...

Anonymous said... Reply to comment

iiiii

Anonymous said... Reply to comment

hahaha... suka3 ♥♡♥

Anonymous said... Reply to comment

leh kenekan owang nie

faqrul imal said... Reply to comment

Best nye...

Anonymous said... Reply to comment

kelakar giler.....
aq gelak mengeket2...

Anonymous said... Reply to comment

x best sgat teka teki nye. .hampeh

Anonymous said... Reply to comment

xbest

Anonymous said... Reply to comment

best gler

cakcengceng said... Reply to comment

itik.

cakcengceng said... Reply to comment

itik.

cakcengceng said... Reply to comment

itik.

Anonymous said... Reply to comment

haha,ayt bdk2.

Anonymous said... Reply to comment

best nyer teka teki

Anonymous said... Reply to comment

Kluar surat khabar..

azleebum said... Reply to comment

kalau semua haiwan jadi ikan!....ikan plak jadi apa???

Cyunk Awk said... Reply to comment

haha,, not bad la

Anonymous said... Reply to comment

soalan nurin hayani tu agaknya saya boleh jawab kot
1)Banyak-banyak haiwan, haiwan apa yang jual kuih
=itik
2)Dalam banyak-banyak haiwan, haiwan apa yang jual pizza?
=tupai

Anonymous said... Reply to comment

@nurin hayani

soalan 1 jawapan itik
soalan 2 jawapan tupai

Anonymous said... Reply to comment

hhhhaaaaaaak , lucu2 . best sngat . terbaekkkkk lha ,.

Anonymous said... Reply to comment

hahahahahak , lucu nya , best sngat2 . terbaekkk lha ,.

yure302 said... Reply to comment

keluar dekat berita

Anonymous said... Reply to comment

memanag best

hiburan said... Reply to comment

kalau kapal terbang terhempas, masuk dlm gua. kluar kt mana?

kuar kat newspaper / tv

lama dah soklan tu tapi tetap juga nak jawap. wahahaha

Anonymous said... Reply to comment

lawak laa teka-teki ni hahaha

Anonymous said... Reply to comment

dia ada 3 adik beradik main kejar-kejar tak dapat
nama[umairah ilyana]

Anonymous said... Reply to comment

bnyk-bnyk jam,jam apa yg pling pnjang????

:::Jambatan

hahhahhah..dah basi dh soaln nie

Post a Comment

LePaK SiNi