Sebuah blog berkaitan dengan Info Penting, Isu Semasa, Agama, Sejarah, Bisnes Online, Teknologi dan Kesihatan.

Teka-teki lawak


Koleksi teka-teki lawak jenaka untuk hiburan kita.

Soalan:Kuih apa yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Jawapan: Kuih salah bikin.

Soalan:Binatang ape power Karate?
Jawapan: Kuda belang.Cube kira brape black belt dia ade.

Soalan:Siape yang menemukan dompet kulit?
Jawapan: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

Soalan:Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Jawapan: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

Soalan:Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Jawapan: Pembohong...

Soalan:Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Jawapan: Usus

Soalan:Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Jawapan: Kutu rambut

Soalan:Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Jawapan: Neneknye si katak
 

Soalan:Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Jawapan: Sbb lelaki ni kan 'buaya'

Soalan:Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Jawapan: - Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'
               - Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

Soalan:Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Jawapan: Dua-dua tak kenal korang...hehe

Soalan:Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Jawapan: Tukang gali kubur

Soalan:Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Jawapan: Tahi hidung

Soalan:Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Jawapan: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

Soalan:Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Jawapan: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

Soalan:Gajah terbang dengan ape?
Jawapan: Dengan susah payah......


Teka-teki lawak dengan jawapan yang menceriakan hari kita. Jom baca artikel  Teka-teki Wheel of Fortune diselesaikan dengan satu huruf petunjuk.

Tag : Lawak
42 Komentar untuk "Teka-teki lawak"

i sure about this

banyak banyak haiwan haiwan ape yg jual kuih
banyak banyak haiwan haiwan ape yg jual pizza

i like this funny....it can make me happyyyy!!!!!!!!!!!!!\

best btol lah.. tergelak2 masa baca.. lucu sangat..

aq suke btol ngan teka -teki niyh .... x de yang lawak lagi errr ... huhuhu .. :)

hahah, hiburn sat =)) hheehe lawak2...

salam ramadhan =)

hahaha..........hehehe.........

suka.... tapi sebahagian mmg dah baca drp majalah2 dan fb...hihihi....cari lagi teka-teki yg menarik.... :)

kalau kapal terbang terhempas, masuk dlm gua. kluar kt mana?

hahaha... suka3 ♥♡♥

leh kenekan owang nie

kelakar giler.....
aq gelak mengeket2...

x best sgat teka teki nye. .hampeh

haha,ayt bdk2.

best nyer teka teki

Kluar surat khabar..

kalau semua haiwan jadi ikan!....ikan plak jadi apa???

soalan nurin hayani tu agaknya saya boleh jawab kot
1)Banyak-banyak haiwan, haiwan apa yang jual kuih
=itik
2)Dalam banyak-banyak haiwan, haiwan apa yang jual pizza?
=tupai

@nurin hayani

soalan 1 jawapan itik
soalan 2 jawapan tupai

hhhhaaaaaaak , lucu2 . best sngat . terbaekkkkk lha ,.

hahahahahak , lucu nya , best sngat2 . terbaekkk lha ,.

kalau kapal terbang terhempas, masuk dlm gua. kluar kt mana?

kuar kat newspaper / tv

lama dah soklan tu tapi tetap juga nak jawap. wahahaha

lawak laa teka-teki ni hahaha

dia ada 3 adik beradik main kejar-kejar tak dapat
nama[umairah ilyana]

bnyk-bnyk jam,jam apa yg pling pnjang????

:::Jambatan

hahhahhah..dah basi dh soaln nie

Back To Top