Sebuah blog berkaitan dengan Info Penting, Isu Semasa, Agama, Sejarah, Bisnes Online, Teknologi dan Kesihatan.

Facebook Khas Untuk Orang Islam


Sekumpulan ahli perniagaan Islam mengumumkan rancangan di Turki untuk membina laman rangkaian sosial seperti Facebook tetapi dengan "nilai-nilai yang sihat" untuk pengguna muda dan juga orang Islam.

SalamWorld.com, akan membuat debut di internet tahun depan, "akan menjadi jalan untuk menyatukan belia dalam wawasan yang sama dan nilai-nilai Islam yang sihat di samping cuba untuk tidak meresap apa-apa maklumat yang tidak sihat," kata Akhmed Azimov, inisiatif naib presiden.

Berpangkalan di Istanbul, dengan pejabat-pejabat di Moscow dan Kaherah dan penyelaras di 30 buah negara, laman web tersebut berharap untuk menarik 50 juta pengguna dalam tempoh tiga tahun, Azimov berkata kepada kira-kira 150 wartawan dari negara-negara Islam di Istanbul.

"Matlamat projek ini adalah untuk mewujudkan rangkaian tanpa apa-apa kandungan yang dilarang oleh agama," kata Azimov. "Untuk mencapai matlamat ini, kita akan mempunyai satu pasukan yang besar daripada moderator dan akan ada penapisan sumber maklumat.

"Kami juga mengharapkan pengguna sendiri akan menapis kandungan."

Azimov enggan membincangkan butir-butir pembiayaan tetapi berkata, "tidak ada masalah dengan itu," sambil menambah pelabur-pelabur adalah dari sekumpulan ahli perniagaan dari dunia Islam.

Selain daripada kandungan yang dihasilkan pengguna, laman web ini akan menawarkan perkhidmatan seperti perundingan teologi dan panduan bandar terdiri daripada senarai lokasi masjid dan kedai-kedai makanan halal.

"Kita akan cuba untuk membuat ensiklopedia dalam talian, jenis Islam Wikipedia," kata Azimov.

Sumber : news.yahoo.com

ads
5 Comments for "Facebook Khas Untuk Orang Islam"

harap2 pengguna lebih bijak
technology without good people is useless

impressive. hopefully will be useful for muslims, insya allah

Blog sedara meet kriteria kajian yang sedang saya jalankan. Bolehtak ceritakan bagaimana sedara menarik trafik sehingga mencecah 500++ sekarang nie?

Regards,
EncikKewangan
www.blogtrafik.com

Saya harap laman ni melarang orang untuk upload benda benda lucah

Back To Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...