Sebuah blog berkaitan dengan Info Penting, Isu Semasa, Agama, Sejarah, Bisnes Online, Teknologi dan Kesihatan.

Potensi Pendapatan Online Game



Didalam eCourse pada kali ini pula saya akan menerangkan konsep & potensi portal online game dalam menghasilkan pendapatan online.

Saya telah menjelaskan kepada anda fakta tentang online game tapi sekarang ini pula kita ingin melihat akan bukti bahawa niche online game ini benar-benar mampu menghasilkan pendapatan untuk anda.

Cara yang paling mudah sekali ialah dengan anda mengetahui apakah nilai (value) portal online game ini di pasaran. Analisa ini boleh dilakukan dengan melihat  maklumat di laman web Flippa.com

http://www.Flippa.com

Saya ada tunjukkan analisanya didalam video tutorial di atas

Laman web Flippa ini adalah tempat dimana webmaster menjual dan membeli laman web.


Satu-satu laman web itu dinilai berdasarkan kepada berapa banyak revenue (pendapatan) yang telah dihasilkan dari laman web tersebut.

Kalau anda mengikuti step yang telah saya tunjukkan didalam video tersebut.

Anda akan dapati ada portal online game yang bernilai...

USD $ 2,000
USD $ 5,500
USD $ 4,100

...dan sebagainya.

Kalau ada orang yang sanggup membeli semahal itu bermakna portal online game tersebut benar-benar menjana pendapatan online mereka... itu tips #1.

Yang keduanya anda buat analisa daripada mana portal online game tersebut menghasilkan revenue (pendapatan).

Maka anda akan dapat lihat ianya melalui advertising iaitu daripada program seperti Google Adsense, Affiliate dan sebagainya seperti yang saya tunjukkan didalam video.

Melalui analisa ini maka kita dapati Niche online gaming ini benar-benar mampu menghasilkan pendapatan online yang lumayan.

Maka saya develop aplikasi SGO yang mampu membina portal online game dengan mudah dan pantas.

Ini membantu anda memiliki portal online game sendiri untuk mensasarkan sejumlah dari 700 juta peminat online game di seluruh dunia.

Namun sebelum itu saya akan menerangkan kepada anda bagaimana saya membina aplikasi ini yang terdapat didalamnya 2000+ games.

Yang menariknya tidak ada satu pun dari games tersebut perlu anda bina.
ads
0 Comments for "Potensi Pendapatan Online Game"

Back To Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...